wtorek, 28 kwietnia 2015

Niepewność

J 10, 22-30

"Obchodzono wtedy w Jerozolimie uroczystość Poświęcenia świątyni. Było to w zimie. Jezus przechadzał się w świątyni, w portyku Salomona. Otoczyli Go Żydzi i mówili do Niego: «Dokąd będziesz nas trzymał w niepewności? Jeśli Ty jesteś Mesjaszem, powiedz nam otwarcie!» Rzekł do nich Jezus: «Powiedziałem wam, a nie wierzycie. Czyny, których dokonuję w imię mojego Ojca, świadczą o Mnie. Ale wy nie wierzycie, bo nie jesteście z moich owiec. Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy»."

Niepewność dzieli. Niepewność początkuje strach, który jest przeciwieństwem miłości. Tak, pewien wspaniały kapłan powiedział kiedyś, że przeciwieństwem miłości nie jest nienawiść tylko strach. Więc weźże się przestań bać to pojawi się miłość. 
Każdy z nas ma potrzebę miłości i nikt nie chce być niepewnym czegokolwiek. Lubimy wiedzieć na czym stoimy, nie lubimy gdy ktoś kręci, nie daje nam jednoznacznych odpowiedzi. Prawda czasem boli, ale lepiej znać najgorszą prawdę niż najpiękniejsze kłamstwo. Tego nas uczy Jezus w dzisiejszej Ewangelii. Szczerości. Jezus pokazuje, że nieważne jakie są okoliczności - trzeba być szczerym. Kłamstwo nic nie da, wręcz przeciwnie, tylko pogorszy sytuację. 
Ale uczy nas też tego, że czasem prawdy trzeba szukać. Pokazuje, że prawda wyzwala tylko czy jesteśmy na tyle odważni by ją odnaleźć?
Żydzi mieli prawdę przed oczami a i tak nie umieli w nią uwierzyć. Ty też masz prawdę o Nim przed oczami. Masz odwagę by ją odkryć? Czy jesteś tak zniechęcony/a do Kościoła, że nie chcesz mieć z nim nic wspólnego? 
Poszukuj prawdy, nie bój się jej. Dzięki niej masz życie wieczne.
Więc nie bądź dłużej niepewny/a. Upewnij się w miłości do Jezusa.
I pamiętaj... Tak jak Jezus z Ojcem, Ty i On jesteście JEDNO.

PAX!